JURY EN BEOORDELINGSCRITERIA

Elk team* presenteert de concepten aan een jury aan het einde van de hackathon.
De jury beoordeelt de concepten op basis van deze criteria:

  • Creativiteit & innovativiteit
  • Haalbaarheid
  • Schaalbaarheid
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Relevantie
  • Gebruik van data

PRIJZEN

Behalve op (onbetaalbare) eeuwige roem maak je samen met je team* ook kans op drie geldprijzen én drie bijzondere extra prijzen!

Geldprijzen:

Een cheque van € 1.000,- voor het concept dat over alle punten genomen het hoogst scoort. En twee cheques van € 500,- voor 1) het meest innovatieve concept en 2) het concept met het meest (realistische) potentieel.

Extra prijzen:

Een Masterclass Data Science verzorgd door het befaamde Jheronimus Academy of Data Science voor het team* dat volgens de jury op de beste en meest creatieve manier gebruik heeft gemaakt van de beschikbare (of zelfgezochte) data.

Het winnende team* van The Next Mobility Hack krijgt namens het ITS Bureau (challengehouder van Challenge #1) een ‘Fun Mobility Experience‘ aangeboden: een demorit met voorbeeldproject Spookfiles A58 en een bezoek aan de Innovatiecentrale in Helmond…!

En als klap op de vuurpijl kiezen de dagvoorzitter en hackathoncoaches direct na afloop op basis van hun waarnemingen de ‘Ultimate Hacker‘….! Hij of zij mag vervolgens op uitnodiging van de Youth For Public Transport (Y4PT) Foundation in mei 2017 in Montreal (Canada) deelnemen aan de Global Transport Hackathon, die tijdens de UITP Global Public Transport Summit 2017 wordt gehouden! Klik hier voor meer informatie.

 

DE JURY

tessa

Tessa Cramer

Tessa Cramer is een toekomstgerichte academicus – nieuwsgierigheid, verdieping en interdisciplinariteit staan centraal in haar werk. De toekomst is in beweging en het is Tessa’s doel om die verandering te begrijpen en over te brengen op anderen. Tessa doet dat voor studenten in haar hoedanigheid als docent toekomstonderzoek aan de Fontys Academy for Creative Industries. Voor vakgenoten reflecteert zij op de toekomstindustrie met haar promotieonderzoek over de professionalisering van toekomstexperts via Maastricht University. Tessa’s streven om vakgenoten te verbinden brengt zij in praktijk als bestuurslid van de Dutch Future Society. En voor geïnteresseerden uit bedrijfsleven en andere disciplines breekt Tessa de toekomst open door middel van workshops en lezingen.

chris

Christophe van der Maat

Christophe van der Maat studeerde bestuurskunde en internationaal recht in Tilburg en trad in mei 2015 aan als gedeputeerde Mobiliteit voor de provincie Noord-Brabant namens de VVD. In 2012 werd hij verkozen als Jonge Ambtenaar van het Jaar. Als gedeputeerde Mobiliteit is hij onder andere verantwoordelijk voor het openbaar vervoer en de provinciale infrastructuur in Noord-Brabant. Hij is overtuigd van het belang van de ontwikkeling van smart mobility oplossingen en heeft de ambitie om de Slimste Snelweg van Europa in Noord-Brabant te realiseren. Christophe is gehuwd en woont in Breda.

cass

Cassandra Vugts

Cassandra Vugts is directeur van Innovatiecampus SPARK. SPARK is de eerste cross-over voor technologie en vernieuwing in de gebouwde omgeving. De ideeën van SPARK maken de ruimtelijke omgeving duurzamer, veiliger en gezonder. Dat wordt bereikt door kennis, testlabs, start-up’s en technologie aan elkaar te verbinden. SPARK is een sprankelend netwerk van creativiteit en kennis.

carlo

Carlo van de Weijer

Carlo van de Weijer is afgestudeerd aan TU/e als werktuigbouwkundig ingenieur en gepromoveerd aan de Technische Universiteit in het Oostenrijkse Graz. Hij heeft gewerkt als divisiehoofd bij TNO automotive, voordat hij in 2001 overstapte naar Siemens VDO om leiding te gaan geven aan de onderzoekseenheid voor navigatiesystemen in Eindhoven. In juni 2007 ging hij met deze onderzoekseenheid over naar TomTom, waar hij sindsdien werkzaam is. Van de Weijer is tevens verbonden aan de TU/e als directeur van het strategisch onderzoeksgebied “Smart Mobility”. Hij is onder andere bestuurslid bij Connekt/ITS Nederland en AutomotiveNL, en commissaris bij enkele bedrijven in de high-tech sector.


* Elk team bestaat uit maximaal 5 deelnemers